Search this blog


Home About Contact
2007-11-13

iGoogle  


iGoogle

Etter at jeg har brukt iGoogle en god stund nå har jeg langsåmt begynt å skjønne hvor mektig dette verktøy egentlig er. Spesielt Runars drøftinger rundt nettbaserte verktøy de siste samlingene og diskussjonene rundt VLE og PLE har bidratt til at jeg har oppdaget at iGoogle - for meg - er et veldig bra utgangspunkt for å konstruere min Personal Learning Enviorment.
Etter å ha blitt kjent med mange nyttige verktøy (og etter at jeg hadde gjennomgått utallige runder med registrering:() har jeg integrert de verktøyene som jeg liker best og som jeg bruker hyppig (f. eks. deli.cio.ous, bildeverktøyene, bloglines m.m.) i min iGoogle.
I tillegg til disse "containere" har jeg integrert en del mindre "gadgets" som gjør det mer morsomt og nyttig å bruke iGoogle til daglig - bl.a. en notisblokk, en stilig klokke, en del nettaviser, lokalt værvarsel, dagens skjermbakgrunn, dagens sitat (på tysk;)) ...
Og dette er sikkert ikke den endelige versjonen av min iGoogle, siden det stadig dukker opp nye spennende og morsome ting - og siden min bruk av nettet er en ganske dynamisk prosess som igjen påvirker min PLE - og dermed utformingen av min iGoogle - som for tiden er min inngangsport til min PLE.

Den store fordelen med iGoogle er at - etter jeg har satt det som startside på alle maskinene jeg bruker rundt omkring - jeg nå har min PLE tilgjenglig overalt, med en gang jeg åpner nettleseren.

Hjemme har bruker jeg i tillegg Flock som utvider mulighetene av min PLE enda et hakk.


Blogged with Flock

What next?

You can also bookmark this post using your favorite bookmarking service:

Related Posts by Categories



2 kommentarer: to “ iGoogle