Search this blog


Home About Contact
2008-02-21

Refleksjonsnotat 1  

Nå er mitt første refleksjonsnotat for AVIK 6400 på plass: REFLEKSJONSNOTAT 1

What next?

You can also bookmark this post using your favorite bookmarking service:

Related Posts by Categories



4 kommentarer: to “ Refleksjonsnotat 1

  • Marianne
    24. februar 2008 kl. 19:05  

    Jeg har lest gjenomm bloggen som "refleksjonsnotat 1" peker til, og syns du har gjort en veldig bra jobb sålangt Thomas. Etter min mening er du tydelig på rett vei. Jeg liker godt at dette ser ut til å bli et felles løft, som du tar med både kollegaer og elever på.

  • Marianne
    24. februar 2008 kl. 20:55  

    Etter å ha kikket litt mærmere på bloggene dine har jeg noen spm:
    1) hvorfor har du valgt å skrive hele refleksjonsnotatet i en blogg, og har du tatt hensyn til at det blir motsatt kronologisk rekkefølge når du skriver innlegg i en blogg?
    2) Er det flere aktiviteter på Østbytunet som kan dokumenteres ved bruk av blogg? Dette er jo en enestående mulighet for kommende og tidligere elver, klassekamerater, foreldre og andre til å få et innblikk i hva dere holder på med på skolen, samtidig som det er mye mestring i det for elevene sin del. Kunne dette blitt et varemerke?

  • Thomas Warnemünde
    24. februar 2008 kl. 21:36  

    I hovedsaken velger jeg blogg som publikasjonsverktøy for ref.not fordi tags gi mangfoldige muligheter til å organsisere bloggen. Leseren kan navigere seg gjennom både på klassisk måte, å følge kronologien eller han kan følge tags'ene som han synes er interessanmt. Dessuten synes jeg at blogg gi flere utformingsmuligheter enn f eks google docs. Det er ganske enkelt å implementere ulike funksjoner (som html, bilder, video o.l.) i f eks sidestolpen.

  • Thomas Warnemünde
    24. februar 2008 kl. 21:39  

    Ang. rekkefølge: Jeg skriver først i word, så lime jeg avsnittene inn i bloggen i omvendt rekkefølge - siste avsnitt først osv. En annen mulighet er å gå inn i etterkant og redigere publiseringnstidspunkt på inleggene - litt mer krunglete.